Tuuning säästab kütust

HIIU LEHT, Kristi Teras:
Auto tuunimine ei ole ainult edevam värv ja uhke tagatiib või viimase peal stereosüsteem. N-ö sõiduki ajutuuning aitab säästa kütust ja muudab sõitmise kergemaks.

Kui seni pidi saarlane sisukamate hooldustööde puhul

autoga mandrile sõitma, siis suve algusest on sõiduki omanikel võimalik oma masin efektiivsemalt tööle panna ka Kuressaares. AB Klaas pakub esimesena Saaremaal sõiduki juhtajude optimeerimise teenust.

Kasulik põllul ja metsas

Uudishimu ja vajadus uue teenuse järele on olnud kasvavas trendis, tänaseks on see üks populaarsemaid töökojas. Spetsialist Sander Sikuti sõnul huvitab säästlikum sõit ja mootori efektiivsem toimimine eriti põllumehi, veoautojuhte ja metsaveos tegutsejaid. “Kütus on kallis, iga sent on arvel. Pärast juhtaju optimeerimist hakkab masin vähem kütust võtma, liikumine on kergem, jõudu tekib rohkem,“ selgitas mees.

Metsas ja põldudel on teed väga pehmed ja jõudu läheb masinatel rohkesti vaja. Sikut tähendas, et kütuse kokkuhoid võib traktorite puhul teinekord ulatuda lausa 30 protsendini võrreldes varasemaga. “Kui enne pidi näiteks atra vedama 1700 pöördega, et suudaks vedada, siis pärast optimeerimist 1400–1500 pöördega, mille tulemusena on kütusekulu väiksem,“ tõi Sikut näite reaalse kokkuhoiu võimalustest.

Efektiivsemat sõitu hindavad ka sõiduautojuhid, kuna väiksema mootoriga auto saab pärast mootori juhtaju optimeerimist juurde rohkem võimsust ja liikumine muutub kergemaks. Samas lisandub kütuse sääst ja võidab keskkond.

Kuressaares pakutava teenuse maksumus võib autohinnast Mercedese mudelite c200 ja c220 puhul moodustada kuni 5000 eurot. “Kuigi tegu on ainult tarkvara muudatusega, mida samamoodi meie siin kohapeal pakkuda saame ning kordades soodsamalt,“ tähendas Sikut. Esimene konsultatsioon on kõigile huvilistele tasuta.

Pikemaid otsi sõitvad veoautojuhid, läbides 12–13 000 km kuus, teenivad juhtaju optimeerimisse investeeritud raha tagasi kahe kuni kolme kuuga. Peamiselt linnasõite tegevatel autodel võib rahaline pool tasa saada ühe aastaga, aga seejuures ei tohi vähemtähtsaks pidada teenusega kaasnevat keskkonnasäästu ja masina sujuvamat liikumist.

Klaasid korda

Peale juhtaju optimeerimise pakub AB Klaas veel klaasivahetamise, -parandamise ja -kiletamise teenust. Kevaditi kiletatakse klaase eredateks ja päikselisemateks ilmadeks valmistudes, et temperatuur autos inimlik oleks ja autojuht pimestamist pelgamata sõita saaks.

Sügise alguses, eriti nüüd, kui päike käib hoopis madalamalt, viimistletakse ja parandatakse või vajadusel vahetatakse kogu esiklaas. “Suvel hoogsast sõitmisest tekkinud täkked ja kriimustused klaasil on peamised tegurid, mis päikese käes sõitu segavad,“ tähendas Sikut.

Eriteenusena parandab AB Klaas ka klaasitäkkeid. Esmalt puhastatakse kuni 2-eurose mündi läbimõõduga täkked ja täidetakse spetsiaalse kemikaaliga, mis ei reageeri temperatuurimuutustele. Lisatakse vaik ja kuivatatakse UV-lambiga. Selline parandamine jääb silmale märkamatuks, aga hoiab spetsialisti sõnul ära väikese mõra laienemise eest ja kaitseb kogu klaasi.

Sander Sikuti ettevõte on Kuressaares tegutsenud neli kuud, aga kogemusi on mees omandanud kolmel aastal Norras ja pikemalt ka Tallinnas. Ettevalmistuse sai ta autoremondilukksepana ja on eriti tänulik enesetäiendamise võimaluse eest välismaal, kus tundis rõõmu kvaliteetsete töövahendite üle. “Seal töövahendite pealt kokku ei hoita,“ tõdes tänaseks jälle kohalik spetsialist.

0Shares